2000-talet

2000

Paul börjar bli gammal o sjuk, till lasarettet 2 ggr i januari, han avled den 17 december.
Ingalill blir tröttare o tröttare, blodvärdena blir sämre.

Semester i Falkenberg, vi hyrde Ulricas stuga. Suzanne kom dit med Jenny med barn.
Kort tripp till slöjdmässa i Hjo, Lundsberg o Lungsund.
Vi gjorde om i sovrummet med nya sängar, ny skinnsoffa också. Tapetserat lilla rummet.

Jag fick åka Sthlm några gånger och hålla utbildning samt till Visby på jobb.

2001

Vi var på jazz till Västerås i februari, men vi låg inte kvar utan åkte hem sent på kvällen.
Två konserter i Örebro. Robert Broberg och Glenn Miller. Vi besökte också rullstols-SM i dans på Club 700 i örebro.
Tradjazzfestival i Askersund. Larsmäss i Nora.
Vi var till standdagarna med rullstolen samt till Ölme kyrka och lyssanade på Johan Stengård.

Målat huset och satt in ny ytterdörr, ny garagedörr och glasdörrar på altanen.
Krockade med en råbock utanför Götene på väg till Gbg. Tur att inte Ingalill var med då råbocken hamnade i framsätet bredvid mig. Jag fortsatte med taxi till Gbg med diverse möbler som Susanne skulle ha.

2002

Viola blir allt tröttare, hon somnade in den 29 april.

Vi åkte till Gun-Britt o Lars-Erik i Hunnebostrand en vecka före midsommar.
Vi bsökte Strömsholms jazzmuseum utanför Västerås, mycket trevligt ställe med fin musik, och Bjurbäcken slussar.
Vi tog en biltur till världen ände dvs Trosa.

Vi var på Robert Wells  ”Rapsody in Rock” på Nobelstadion, kanonbra.

Jag byggde ett litet uterum för trädgårdsredskap mm. Nya markiser. Varmaste sommaren på 100 år vi fick åka akut och köpa en fristående air-condition apparat.

2003

Jag blev placerad på SCB i Örebro som datainköpare.
WM-data i Karlskoga lades ned i dec 2003, men jag hade 12 månades uppsägningstid.

Ingalill fick ont i ryggen. Kunde inte ligga i sängen, satt i rumssoffan i 5 veckor. En mycket jobbig tid.

Vi åkte till Suzanne i Göteborg till hennes födelsedag, vi bodde i en WM-datalägenhet.
I juli hyrde vi en liten mysig stuga i Gesunda i Dalarna. I en vecka åkte vi runt till olika ställen runt Siljan, bl.a till Dalhalla där vi lyssnade till Claes Jansson.

Larsmäss i Nora och Noramarknaden. Tog ner stora Tujan och gjorde en utplats i stället.

Björns Bygg satte in nya fönster i hela huset.

2004

Vi firade midsommar med Gun-Britt och Lars-Erik i Hunnebostrand. Mycket trevligt.
Sommarsemester hos Susanne i Göteborg, vi bodde på Hotel Clarion nere vid hamnen. Besök på Liseberg och Universeum mm.
Tradjazz i Askersund på hembygdsgården.

Under detta år startade jag en konsultfirma, PA Fors Notes- & Datakonsult. Jag hade en hel del uppdrag till gamla noteskunder.
Golfen IT-system (GIT) introducerades och jag hade en hel del jobb med det på Karlskoga GK.

2005

Då min uppsägningstid var slut var jag tvungen att sluta med Företaget också för att kunna stämpla som arbetslös.
Jag var anställd som konsult på timbasis på Martinsson i Karlstad, så jag kunde jobba som Noteskonsult bl.a. på Rolls Royce i Kristinehamn lite då och då. Det drygade ut mina dagar som arbetslös. Även jobbet mot SGF som konsult med hjälpsystemet kunde jag fortsätta med men som ”anställd på timbasis” av SGF.
Jag blev invald som  ReGIT-ansvarig för Värmland och Närke, och var med på ett antal träffar med SGF i Sthlm.

Golfresa till Danmark i april med Peter Allenbrandt m.fl. Även detta år firade vi midsommar i Hunnebostrand.
I augusti åkte vi till Stockholm på en minisemseter i 4 dagar, bodde på hotell mitt i stan. Fint väder och mycket att se. Ingalill tycke det var en mycket trevlig tripp, hon trivdes mycket bra i Sthlm.

2006

Ingalill firade åter igen sin födelsedag på lasarett, Lunkliniken i Örebro. Efter en vecka fick hon komma hem, nu med en ny apparat en minisrespirator Bipap, som hon skall använda på nätterna för att vädra ut koldioxid ur lungorna.

På våren blev jag personlig assistent åt Ingalill, så jag slutade stämpla som arbetslös.
39 tim i veckan fick jag betalt för.
När jag slutade att stämpla kunde jag åter starta upp mitt företag, så jag kunde fakturera mina konsult timmar mot bl.a. SGF och Rolls Royce.

Vi kunde åka på lite utflykter, Lars Lerins konstmuseum i Hagfors och Jazzen museum i Strömsholm, Noramarken m.m.
Vi byggde om altanen, den blev jättebra med nytt golv, tak och fönster.
I december åkte vi till Suzanne i Göteborg, och besökte Liseberg inför julen 2006. Vi besökte också Suzannes Teliabutik på Frölunda Torg. Vi bodde på Elite Park Hotel, där vi åt middag på hotellrummet tillsammans med Suzanne, då Ingalill inte orkade med alla trappor upp till Suzannes lägenhet.

2007

Företaget finns kvar, men det är numera nästan enbart SGF som kvarstår som kund med onlinehjälpen i GIT-systemet.

På sommaren åkt vi till Glasriket i småland, vi bodde på hotell i Kalmar och åkte runt till olika glastillverkare. Det fungerade bra med rullstolen.

Under hösten blev Ingalill sämre. I december blev hon mycket dålig och låg på lasarettet i två omgångar, dec 07 och jan 08.
Hon fick då hjärtmedicinen Tracleer och blev bättre efter några månader. Vi fick bygga om badrummet och trösklar m.h.a. kommunen för att få in gåstolen och hygienstolen.

2008

Jag är fortfarande personlig assistent åt Ingalill, hon behöver allt mer hjälp och orkar lite mindre för varje år som går, även om medicinen och syrgasen gör att vi kan umgås med våra vänner och åka på lite utflykter då och då.

Jag kan vara borta för att spela lite golf en till två ggr i veckan.

2009

I början av året fick jag ont i magen, när jag var ute och promenerade eller jobbade i trädgården. Vila i ryggläge någon timme och jag var bra igen. Försökte spela golf men fick bryta efter några hål.
Efter flera läkarbesök och flera undersökningar konstaterade man  vid midsommartid att jag hade en stor sten i ena njuren. Då fick jag veta att om jag drack rikligt med vatten blev jag nästan av med magvärken, så jag kunde spela lite golf igen innan säsongen var över.
Njurstenen sprängdes i oktober. Sprängningen gick bra men det blev några hemska dagar med värk när gruset skulle ut.